Carnaval la Venetia – 2010

Am fost la Venetia !

Nu e prima data. In fiecare an, incepind cu 2007 am fost la Venetia. Pina acum am fost doar vara. Acum am mers iarna, in perioada 03-07.02.2010 cu intentia declarata de a vedea ceva din Carnavalul de la Venetia.

Carnavalul s-a desfasurat in anul acesta in perioada 06-16.02.2010. De fapt am reusit sa vedem doar prima zi de Carnaval. Din pacate a plouat aproape in fiecare zi si mult asteptatul zbor al ingerului de pe Campanilla nu a fost in prima zi – simbata (asa cum am citit pe internet) – ci in a doua zi ! Dar noi duminica am plecat, asa ca poate alta data il vom vedea…

Pina cum am fost cu masina, pina la Mestre si apoi cu autobusul pina in Piazzale Roma sau cu vaporul. Acum am fost cu avionul din Timisoara pina in Treviso si de acolo cu autobusul pina la Mestre, acolo unde ne-am si cazat.

Cursa de avion a fost de la Wizzair cu un avion Airbus 320. Era aproape plin. Pretul a fost excelent (318 lei pt 3 persoane, inclusiv un bagaj de cala – biletul l-am platit cu 2 luni inainte) si orarul a fost respectat intocmai. Acesta a fost avionul cu care am zburat:

Am reusit sa si fac citeva poze din avion:

Cine dorea putea servi diverse produse la bord. Calatoria a durat aproximativ o ora si 15 minute. Ne-a ajutat si timpul sa ajungem cu bine la Treviso. Acesta este Aeroportul din Treviso:

Nu e un Aeroport mare dar pe aici trec multe curse. Am trecut fara multe explicatii de controlul pasapoartelor si iata-ne in Italia. De la un automat am cumparat bilete pt cursa de autobuz Treviso – Mestre. Costa 9 Euro un bilet dus – intors, cu conditia ca cursa de intors sa fie in maxim 7 zile. Exact la iesirea de la Aeroport era autobusul. Unul era pt Mestre si unul pt Venetia. Nici vorba sa te agaseze taximetristii care sa-si ofere serviciile. Si atobusul avea orat care bineinteles era si respectat. Cursa opre linga Gara din Mestre. De aici am mers la Hotel Delfino – la aproximativ 500 m de Gara. Am strabatut citeva strazi cu bagajele, noroc ca aveau roti si am ajuns cu bine. Hotelul l-am rezervat prin site-ul booking.com. Acesta este hotelul:

Camera avea 2 incaperi, una cu doua paturi si una cu o canapea. Noi am rezervat o camera cu 3 locuri, deci pt 3 persoane. Singura problema la hotel era ca in camera cu canapea nu mergea incalzirea. A 2-a zi am reclamat la receptie si ne-a spus ca de fapt era oprita incalzirea. Ceva s-a mai imbunatatit dupa aceea dar nu de tot. In rest totul a fost OK la hotel. La parterul hotelului era un supermarket PAM cu de toate. Statia de autobus spre Venetia era chiar peste drum de hotel. Deci hotelul a fost excelent din punct de vedere al transportului spre Venetia.

In ziua in care am ajuns timpul a fost extraordinar. Imediat dupa ce ne-am instalat si am mincat putin am plecat spre Venetia. Asa arata portul din Mestre vazut din autobus:

Cursa de autobus dureaza aprox 15 minute din Mestre pina in Piazzale Roma. De acolo dupa 30 minute de mers de jos pe starizile intortocheate din Venetia am ajuns in Piazza San Marco. Fiind iarna nu era asa de aglomerata ca si vara. Vara oamenii sunt unul linga celalat. Dar si iarna e frumos, mai ales daca afara e soare. Fata de anii trecuti nu mai sunt atitia porumbei si nici nu mai sunt vinzatorii de seminte. Am vazut acum politia locala ca atrege atentia persoanelor care dau de mincare la porumbei. Cu siguranta ei fac multa murdarie. Pe cladiri si pe alte obiecte sunt diverse retele de sirma ca sa nu se aseze, chiar si pe sistemele de alarma:

In Piata se desfasurau pregatirile pt Carnaval. Acesta a fost afisul Carnavalului din acest an:

Mastile sunt prezente in multe vitrine:

Si pe tarabele vinzatorilor marfa de sezon e compusa dintro mare varietate de masti:

Sunt de vinzare chiar costume intregi pt toate gusturile:

Gondolele stau si asteapta doritorii de plimbare, care in aceasta perioada sunt sensibil mai putini:

Toata lumea se pregatea de Carnaval. Pacat ca in urmatoarele 2 zile a plouat destul de mult. Dar desi timpul a fost rau lumea se limba pe strazi, de parca era soare. Asta e farmecul Venetiei ! Lume de toate natiile din toate continentele.

In anul asta am fost in unele zone mai indepartate in care erau doar localnici. Se vedea si ca aici lumea mai si spala rufele si le intinde cu scripetele la fereastra sau intre cladirile de pe o parte si alta a unei stazi sau chiar peste un canal:

Ce era interesant ca in zona in care erau rufele la uscat mirosea extraordinar de bine a detergent. Oare ce detergent foloseau ?

Am fost si la Muzeul naval. Erau expuse gondole, nave, tunuri, echipamente si multe alte obiecte care au legatura cu navigatia:

Din pacate si in prima zi de Carnaval – 6 februarie – a plouat pina la prinz. De abia dupa-amiaza au inceput sa iasa persoane cu costume si masti asa cum am vazut in poze si in filme. Am vazut si o scuta defiare a unei formatii locale si un spectacol de circ pt copii. Am intrebat de ce nu e zi zborul ingerului si ni s-a spus ca de fapt acesta va fi duminica 7 februarie. Ce pacat ca noi a trebuit sa plecam duminica !

De indata ce apareau in Piazza San Marco persoane cu diverse costume si masti cei care doreau sa pozeze se inghesuiau spe ele. Erau unele doamne care stateau rabdatoare sa li se faca poze. Incredibil cite costume erau ! A fost o adevarata incintare sa le fac si eu poze:

Cu siguranta am fi descoperit si alte personaje minunate si in urmatoarele zile ! Dar din pacate noi a trebuit sa plecam. Dar alti turisti au putut totusi sa le vada !

Duminica 7  februarie nu am mai fost la Venetia. Ne-am mai plimbat prin Mestre. Si in ziua plecarii timpul a fost excelent. La prinz am luat din nou autobusul din Gara Mestre pina la Aeroportul din Treviso. Totul a fost conform orarului. La Aeroport erau multe curse si a durat ceva pina am reusit sa trecem de procedurile de verificare. Dar totul a fost in limite normale. De asemenea cursa Wizzair a decolat din Treviso exact la ora indicata. Aproape toate locurile au fost ocupate. Am ajuns cu bine pe Aeroportul din Timisoara si de aici cu masina acasa la Arad.

A fost o excursie extraordinara in intr-un loc extraordinar ! Am mers pt prima data cu Wizzair si cu siguranta vom mai merge. Venetia este mereu alta si parca de fiecare data mai descoperim cite ceva.

Daca v-a placut ceea ce v-am povestit va invit si pe voi sa mergeti la Venetia.

Va asigur ca Venetia e un loc care merita vazut !

Toate imaginile si filmele realizate in timpul excursiei la Venetia din perioada 03-07.02.2010 puteti sa vedeti aici.

Imagini interesante realizate la Venetia in perioada 03-07.02.2010 puteti vedea incepind de aici.

Informatii utile despre Venetia puteti citi aici.

Multe informatii despre Venetia le-am putut afla din cartea Top 10 – Venetia

6 comments for “Carnaval la Venetia – 2010

1. Mihaela Backer
    30/03/2010 at 12:36

Ceau Dan,

Trebuie sa spun ca Pozele sunt extraordinare! iar impreuna cu comentariile e un adevarat Reportaj.Cred ca daca ai insista….ai putea fi mai bun decat multi de la TVR care fac reportaje de calatorie.

Pot sa spun ca e impresionant ceea ce ai facut si recunosc…ai foarte multa rabdare.
    FELICITARI!

2. adigrama
    28/04/2011 at 22:51

Salut Dane,

am ajuns acum 1,5 ore cu bine acasa dupa un drum de 1000 Km care au decurs f. bine cu circulatie normala.
    Experienta pe care o povestesti aici am trait-o si noi cu un an inaintea ta. Am fost si noi de carnaval la Venetia si am fost cazati la Delfino in Mestre, am comandat si noi o camera cu 2 paturi si am primit un apartament cu 2 camere (televizor flat screen in ambele camere !) atat ca noi nu am avut probleme cu incalzirea :-). Recomand si eu hotelul celor care merg de carnaval la Venetia deoarece are pret foarte bun in acea perioada, e aproape de gara si are statie de autobuz spre Venetia direct in fata sa. Micul dejun este excelent, iar magazinul de la parter este ideal pentru aprovizionare.

Salutari,
    Adi

• 29/04/2011 at 07:47

Ma bucur ca ati ajuns cu bine acasa !

3. 17/02/2012 at 17:12

Am retinut multe lucruri interesante. Si noi am fost o singura data la Venetia dar nu in perioada carnavalului. Informatiile tale sunt bine venite.
    Asteptam cat mai multe , din cat mai multe locati !

• 17/02/2012 at 21:06

De fiecare data cind am mers am descoperit cite ceva in Venetia ! Parca te invita sa revii din nou !