Sibiu – august 2011

In perioada 29-31 august 2011 mi-am desfasurat activitatea la Sibiu. Am regasit acelasi oras frumos, de data asta vara. Drumul cu masina de la Arad a fost bun dar destul de aglomerat. Pe multe portiuni intre Arad si Deva exista un strat nou de asfalt, pe ambele benzi de circulatie. Am inteles ca a fost probleme cu stratul de asfalt de la ultima reabilitare atunci cind ploua si de aceea probabil ca s-a pus acest strat nou de asfalt. Eu am prins timp frumos si fara ploaie asa ca nu stiu cum se comporta la umezeala.

De cum am intrat in oras am remarcat pistele de biciclisti. Erau si pe Soseaua Alba Iulia dar si prin zona centrala. E luata o portiune din banda de circulatie dinspre trotuar si marcata cu dungi intrerupte portocalii:

O solutie interesanta si simpla. Am si vazut biciclete circulind pe aceste benzi.

Ca de obicei m-am cazat la Hotel Class, un hotel situat in apropierea centrului istoric:

Hotelul are si parcare gratuita in curte si recent s-a mai construit un corp de cladire in curte. Zilnic se poate lua masa de prinz – meniul zilei costa 16 lei – sau se poate servi din lista la restaurantul de la parter. Exista si internet wireless gratuit in camere.

In ultima zi am mers putin in zona centrala si in centrul istoric. Am parcat in parcarea cu plata din fata Hotelului Continental Forum. Am vrut sa i-au tichet de la automat dar din pacate cele 2 automate erau defecte. Am luat tichet de la chioscul din parcarea de vizavi. Tichetul de parcare costa 1 leu:

Se bifeaza cu pixul luna, ziua si intervalul orar (08-14 sau 12-18) si se pune pe bord. Deci practic parcarea pe o zi costa 2 lei sau 1 leu pe un interval de 6 ore. Cu tichete de parcare se poate parca si in alte zone din oras. Vizavi de aceasta parcare mai exista o parcare cu bariera unde parcarea costa 1 leu / ora. Aici exista si un indicator care arata cite locuri mai sunt libere in parcare:

Pentru comparatie, la Arad, parcarea costa 2 lei / ora (1 leu / 30 minute) tot in zona centrala.

Am ajuns in Piata Primariei, un loc larg si curat, cu cladiri renovate si placute la vedere:

Aici s-a desfasurat in weekend-ul trecut Festivalul medieval Cetati Transilvane. Permanent au loc astfel de evenimente care adus turisti si cresc interesul pentru vizitarea orasului atit in tara cit si in strainatate.

Dupa aceasta scurta vizita am plecat spre casa. mi-a facut placere sa revin in Sibiu, un oras curat si ordonat, un adevarat oras european !

Toate imaginile realizate la Sibiu in 31.08.2011 le puteti vedea aici.