Concediu 2011 – Italia – Trieste

In perioada cit am stat in Italia am fost la Trieste in fiecare zi, in perioada 08-11.08.2011, cu exceptia zilei de 09.08.2011, in care am fost la Venetia. Distanta dintre Duino si Trieste este de 18 km si se poate merge pe o sosea paralela cu autostrada. Soseaua ajunge direct in oras, pe la gara si apoi in zona portului.

Este prima vizita la Trieste, primul oras de linga granita cu Slovenia. Am mai trecut pe autostrada pe linga Triste dar acum am mers si in oras. Este un oras mare si frumos, cu multe cladiri la care se simte influenta habsburgica. Trieste este un oras port si este situat pe un deal.

Pentru documentare am folosit o editie Top 10 – Trieste, in limba italiana, pe care am cumparat-o in 2010 din Italia. Ca de obicei ne-am ghidat dupa cele scrise in Top 10 ca sa putem vedea cele mai importante obiective din oras.

Primul obiectiv a fost Castelul Miramare, aflat la intrarea dinspre Duino, chiar pe malul marii:

Construit in 1855 de catre Maximilian de Habsburg, castelul este si acum in perfecta stare. Se pot vizita toate  incaperile, inclusiv apartamentele. Parca s-ar fi construit acum citiva ani, asa de bine este intretinut. Si acum erau schele pe o parte din cladire.

Dupa ce am ajuns in Trieste si am gasit un loc de parcare am luat tramvaiul spre Opicina:

Este un tramvai vechi, dar in buna stare si circula pe un traseu care urca spre virful dealului si ajunge in Opicina. De pe traseu am putut vedea o frumoasa panorama a orasului:

Dupa ce am ajuns din nou in oras am mers spre Canal Grande, construit in anii 1754-1756 in timpul imparatesei Maria Tereza:

In imediata apropiere a canalului se afla Piazza dell’Unita d’Italia:

In piata sunt cladiri extraordinare si parca construite acum !. Pe una dintre cladiri am vazut o statuie care seamana cu cea de pe Colegiul National Moise Nicoara din Arad:

In Piazza dell’Unita d’Italia am realizat si un scurt film pe care il puteti vedea mai jos:

In port era o imensa parcare cu plata, unde cu greu gaseai un loc de parcare. Am vazut si santierul naval:

Intr-una dintre zile am mers sa facem plaja la Trieste. Foarte greu am gasit loc de parcare pt masina. Plaja era foarte ingusta dar lunga. Se facea plaja si in parc, practic era patura linga patura:

Ne-am plimbat in fiecare din zilele in care am fost in Trieste prin zona centrala. Orasul era aglomerat dar se putea circula civilizat cu masina. Am vazut multe magazine celebre si bineinteles ca a trebuit sa le vizitam. In timp ce unii vizitau eu am mai si admirat cladirile si ornamentele de pe ele. Toate erau bine intretinute, unele aratind de parca acum erau construite !

Intr-o zi am vazut in port nava scoala Palinuro a Marinei Militare Italiene:

Am avut ocazia si sa urcam la bord si sa o vizitam. E prima data cind am fost pe o astfel de nava !

Era destul de greu in oras sa gasesti un loc de parcare, chiar cu plata. Pina la urma am gasit si locuri unde sa pot parca fara plata, dar nu chiar in zona centrala. Priviti mai jos masina albastra, cum era parcata intre doua alte masini:

Nu stiu cum reusea sa iasa ! Poate printr-o usoara miscare inainte – inapoi, sa-si faca loc de manevra !

Toate imaginile realizate la Trieste in perioada 08-11.08.2011 le puteti vedea aici.

2 comments for “Concediu 2011 – Italia – Trieste

1. 23/09/2011 at 23:13

Piazza dell l’Unita de Italia are cateva palate monumentale foarte frumoase, vanatjate si de pozitia lor langa mare.

• 24/09/2011 at 18:17

Da, sunt extraordinare cladirile din Piata. Le gasiti toate printre pozele realizate la Trieste.