Concediu 2012 – Croatia

Si in acest an ca destinatie de vacanta Croatia. de data asta a fost a doua destinatie, dupa Muntenegru. Impresia buna din ultimii doi ani ne-a facut sa revenim aici cu mare placere. Si acum, dupa ce am venit de acolo, cred ca am facut din nou o alegere excelenta ! De data asta am stat doar 5 nopti, din 10 iulie pina in 15 iulie.

Croatia are ce arata tuturor celor care o viziteaza si am vazut ca nu sunt putini !

Iata si citeva date interesante despre Croatia:

– populatie: 4.381.352 locuitori

– suprafata continentala: 56.594 Kmp ( Romania are 237.500 kmp)

– lungimea coastelor: 5.835 Km (Romania are 245 km)

– numarul de insule: 1.185 (din care doar 67 sunt locuite); cele mai mari insule sunt Krk and Cres

– in 1991 si-a declarat independenta fata de fosta Yugoslavie si de atunci se numeste Republica Croatia.

De data asta am ales sa stam la 5 Km de Dubrovnik in localitatea Mlini, relativ aproape de granita cu Muntenegru. De data asta nu am mers pe autostrada, iar drumul imediat de la intrarea in Croatia era foarte rau si se lucra la refacerea lui. Am mers in majoritate pe drumuri de munte, cu muntele intr-o parte si marea in partea cealalta:

Drumurile au fost in buna stare, chiar daca destul dee inguste. Pe portiunile periculoase erau parapeti solizi spre mare, deci se putea circula in siguranta.

Ca si in Muntenegru, si in Croatia am intrat doar cu buletinul si nu am avut nici o problema. In plus fata de buletin a mai trebuit sa arat actele masinii.

De indata ce am intrat in Croatia am primit SMS cu tarifele de telefonie in roaming (cu T-Mobile Croatia): 1,30 Euro / min pt apeluri spre Romania, 0,62 Euro / min pt apeluri primite si 0,47 Euro / SMS catre Romania. Pt apeluri spre Romania am folosit o cartela SIM de la Tele2, la care pretul unui apel spre Romania este de 0,01 Euro / min catre retele fixe si 0,41 Euro / min catre retele mobile. Pretul pachetului care include cartela SIM si credit este de 50 Kuna (aprox 7 Euro).

Din nou am vazut multi turisti din tarile vestice, iar in Dubrovnik erau multi asiatici.. In locurile unde am fost noi am intilnit foarte putini romani.

Pe un Euro se puteau primi 7,20 Kuna la casele de schimb din Dubrovnik (orasul vechi) si 7,25 Kuna la banca. Pretul benzinei era de 10,08 Kuna (aprox 1,39 Euro), iar cel al motorinei era de 9,34Kuna.  La aceea data, in tara, pretul benzinei era de  1,27 Euro. Anul trecut un litru de benzina era 9,94 Kuna, deci cresterea este foarte mica. O bere buna nu se putea lua din supermarket cu mai putin de 8-9 Kuna (deci peste 1 Euro). Singurul oras mai mare vizitat a fost Dubrovnik si acolo peste tot era parcare cu plata (detalii in articolul despre Dubrovnik).

Toti cei cu care am vorbit stiau limba engleza. Se vede ca e o zona turistica si ca turismul e principala ocupatie a locuitorilor !

Mai multe poze realizate pe drumurile din Croatia (majoritatea fiind facute din masina si din vapor) puteti vedea aici.

In zilele urmatoare o sa postez comentarii despre orasele si alte locuri in care am fost in Croatia (Mlini si Dubrovnik).

3 comments for “Concediu 2012 – Croatia

1. Adriana Tate
    08/08/2012 at 00:15

Foarte frumoase poze.Abia astept si concediul nostru,pe 22 August plecam in California,sa scapam putin de caldura din Arizona.voi Pun si eu ceva poze pe f.b. Numai bine.

• 08/08/2012 at 07:44

Si la Arad e foarte cald zilele astea !