Cosmorom – primul serviciu GSM cu taxarea la secunda

reclama_CSR_2001_01Cosmorom – primul serviciu GSM cu taxarea la secunda. Asa era o reclama din 2001 la Cosmorom !

Cosmorom a fost lansat in septembrie 2000 de Romtelecom si OTE. A venit de la inceput cu o idee inovatoare pt acele timpuri: taxarea la secunda pt abonament (dupa primele 20 de secunde) si la 15 secunde pt cartela Cosmo. In acea vreme cei doi operatori – Connex si Dialog – taxau la minut si nu se intrevedea o schimbare in acest sens. Acestia au trecut la taxarea la secunda (dupa primul minut) doar dupa citiva ani. Probabil doar cind au apeciat ca e momentul pt aceasta schimbare !

Si mai era inca o deosebire de banda fata de acestia, Daca Connex si Dialog functionau in banda de 900 Mhz, Cosmorom functiona in banda de 1800 Mhz. Si din cauza benzii de frecventa folosita, acoperirea Cosmorom a fost mult inferioara fata de Connex si Dialog, necesitind un numar mai mare de celule. De asemenea si in cladiri acoperirea e mult inferioara fata de retelele existente. In primii ani s-a  extins acoperirea dar incepind din 2003-2004 a intrat intr-un proces de stationare la acelasi nivel. De abia din 2007, odata cu schimbarea actionariatului si a rebrandingului din Cosmorom in Cosmote, a reinceput extinderea. Atunci a aparut renumita cartela Cosmote care oferea 2000 minute in retea pt doar 3 euro / luna. A fost o adevarata revolutie in sistem si s-a dovedit inca o data ca, pe o piata dominata de doi mari operatori, doar cu un pret mic se mai poate patrunde pe piata. In special tinerii au fost cei care au fost atrasi de acesta oferta care le permitea sa vorbeasca cu prietenii practic fara sa fie cu ochii pe ceas. In paralel s-a extins si reteaua si practic, in citiva ani, si Cosmote a ajuns la gradul de acoperire a celor 2 mari operatori. S-a creat o masa critica de clienti cu cartela care a permis Cosmote ca sa se apropie macar de numarul celor doi operatori existenti. Intre timp si cei doi au devenit Vodafone si Orange si au introdus extraoptiuni de tipul celei inventate de Cosmote, care ofera mii de minute si SMS in retea si un numar mult mai mic de minute si SMS-uri in alte retele. desigur si preturile extraoptiunilor s-au marit atit la Cosmote cit si la Vodafone si Orange, dar principiul a ramas aproximativ la fel. In ultima perioada au inceput sa se introduca extraoptiuni cu minute si SMS-uri nationale sau cu SMS-uri nationale nelimitate. Doar prin inovare se pot atrage mai multi clienti. Acum deja nu prea mai sunt clienti care nu au mai avut telefon mobil (cu exceptia celor de virsta frageda) si lupta se da cu cei care au si dorec sa-si schimbe operatorul.

Iata cum unele idei inovatoare in domeniul telecomunicatiilor mobile pot avea succes sau nu, in strinsa legatura si cu momentul in care au fost aplicate si cu strategia generala a operatorului.

Aici puteti vedea, din colectia proprie, reclame Cosmorom din perioada 2000 – 2001.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *