Concediu 2013 – Croatia

stema_croatiaSi in acest an ca destinatie de vacanta Croatia. De data asta a fost a fost singura destinatie, din cauza accidentului de masina nu am mai trecut prin Belgrad, asa cum am planificat. Impresia buna din ultimii trei ani ne-a facut sa revenim aici cu mare placere. Si acum, dupa ce am venit de acolo, cred ca am facut din nou o alegere excelenta ! De data asta am stat 10 nopti, din 5 pina in 15 august 2013.

Croatia are ce arata tuturor celor care o viziteaza si am vazut ca nu sunt putini !

Iata si citeva date interesante despre Croatia:

– populatie: 4.381.352 locuitori

– suprafata continentala: 56.594 Kmp (Romania are 237.500 kmp) 

– lungimea coastelor: 5.835 Km (Romania are 245 km)

– numarul de insule: 1.185 (din care doar 67 sunt locuite); cele mai mari insule sunt Krk and Cres

– in 1991 si-a declarat independenta fata de fosta Yugoslavie si de atunci se numeste Republica Croatia.

– din 01.07.2013 este membra a Uniunii Europene

De data asta am ales sa stam in insula Krk in localitatea Malinska. Am mers prin Ungaria pe acelasi drum pe care am fost si in 2010 si in 2011. De la granita am mers spre Zagreb si apoi spre Rijeka. Inainte de Rijeka, am iesit spre Ostrovica si de aici am mers spre insula Krk. Am mers doar pe autostrada de la Mako pina la iesirea spre Ostrovica.

Croatia are o retea de 1.251 km de autostrazi care sunt operate de 4 companii:

croatia_retea_autostrazi

Detalii despre retea de autostrazi din Croatia puteti citi aici.

Fiind in Uniunea Europeana la granita intre Ungaria si Croatia era doar un control comun ungaro – croat. Am intrat doat cu cartea de identitate si de data asta nu au mai vrut sa vada actele masinii.

Tarifele de roaming sunt cele din Uniunea Europeana asa ca nu a mai trebuit sa achizitionea alte tipuri de cartele SIM cu tarife mici spre alte tari.

Autostrazile sunt peste tot si sunt de o calitate extraordinara. Toate sunt cu plata in sistem cu bariera la intrare si plata la iesire:

DSCN0501E o mare asemanare cu autostrazile italiene. Pretul e in functie de numarul de km parcursi, aproximativ 6-7 Euro / 100 km. Dai un ban dar stii ca merita !. Plata se poate face in Kuna sau in Euro (la un curs nu prea bun pt cel care il plateste !). Am vazut ca se poate plati si o parte in Kuna si o parte in Euro

Traseul este presarat cu multe tuneluri:

DSCN0895Pe un Euro se puteau primi 7,30 Kuna la casele de schimb din Malinska si 7,45 Kuna la bancile din Rijeka. Pretul benzinei pe drumurile nationale era de 10,62 Kuna (aprox 1,42 Euro), iar cel al motorinei era de 9,92 Kuna (aprox 1,33 Euro). La aceea data, in tara, pretul benzinei era de aprox 1,30 Euro. Anul trecut un litru de benzina era 10,08 Kuna, deci cresterea este foarte mica. O bere buna nu se putea lua din supermarket cu mai putin de 8-9 Kuna (deci peste 1 Euro). Singurul oras mai mare vizitat a fost Rijeka si acolo peste tot era parcare cu plata si de fapt am gasit mai multe parcari amenajate pe docurile din port si unde am putut parca.

Toti cei cu care am vorbit stiau limba engleza. Se vede ca e o zona turistica si ca turismul e principala ocupatie a locuitorilor !

Mai multe poze realizate pe drumurile din Croatia (majoritatea fiind facute din masina si de pe marginea drumului puteti vedea aici.

In zilele urmatoare o sa postez comentarii despre insula Krk si despre locurile in care am fost in Croatia (Malinska, Krk, Omisalj si Rijeka).

Toate articolele din seria Concediu 2013 le puteti citi aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *