Concediu in Insula Lefkada – un colt de rai in inima Marii Ionice (partea 1-a)

Guest post by Titi Dumbrava

lefkada_2014_01 Pentru vara anului 2014 am hotarat sa alegem ca destinatie de vacanta Grecia – insula Lefkada. Am mai fost in Grecia in anul 1999 (Turul clasic al Greciei), 2003 (Paralia Katerini), 2007 (insula Corfu), 2008 (Halkidiki – Kallithea si Gerakina), 2010 (Halkidiki – Gerakina si Paralia Katerini), 2012 (insula Thassos). Deci avand o bogata experinta cu Grecia, ne-am hotarat spre o minunata insula din Marea Ionica.

Drumul cu masina spre Grecia a inceput ca de obicei cu traversarea Sebiei si a Macedoniei. In apropierea localitatii Veles din Macedonia am parasit autostrada si am mers mai departe pe un drum national prin Prilep si Bitola spre nordul Greciei. Am intrat in Grecia pe la Florina si am mers mai departe prin muntii Pindului spre lacul Orestiada si orasul Kastoria.

Am facut popas si ne-am cazat pentru prima noapte in localitatea Sidirochori situata la 10 km de Kastoria. Ne-am cazat la Iaspis Guesthouse. Am platit 40 Euro camera tripla cu mic dejun inclus. Casa de oaspeti, construita din piatra in stil traditional, este superba. Satul de munte Sidirochori situat la 1000 m altitudine, este foarte pitoresc cu casele de piatra traditionale, cu drumuri inguste si foarte abrupte. Din balconul nostru se putea admira o priveliste magnifica a lacului Orestiada.

A doua zi dimineata am vizitat orasul Kastoria a carui nume provine probabil de la castorii care populau in trecut lacul Orestiada, comertul cu blanuri a fost un element important in economia orasului.

Ne-am continuat drumul pe autostrada Egnatia Odos pe traseul Grevena – Metsovo – Ioannina pana aproape de Igoumenitsa. Inainte de a ajunge la Marea Ionica, am parasit autostrada si am mers mai departe pe un drum national pana in Parga.

Parga este bijuteria cea mai pretioasa a regiunii Epirus. Parga este ascunsa printre stanci si gradini cu maslini, amintind de pitorestile statiuni turistice de pe coasta Amalfi a Italiei. Majoritatea caselor din Parga tradeaza povestea venetiana a orasului. Dincolo de casele colorate cocotate pe stanci, venetienii au lasat in urma lor si ruinele unui castel, destinatia ideala pentru cei care vor sa surprinda panorame de vis ale orasului si imprejurimilor.

Ne-am continuat drumul pe coasta Marii Ionice spre Preveza. Am trecut prin tunelul submarin Aktio – Preveza iar apoi am ajuns in Levkas sau Lefkada Town, capitala insulei.

lefkada_2014_02Insula Lefkada va va incanta nu doar datorita plajelor strajuite de stanci albe (de unde si denumirea insulei, cuvantul grecesc „lefkada” traducandu-se prin expresia „insula alba”), ci si prin talentul cu care natura amesteca aceste plaje cu peisaje muntoase, incarcate de vegetatie.

Unul din avantajele insulei Lefkada este ca nu e nevoie de ferryboat pentru a ajunge pe ea. Este situata foarte aproape de continent, legata cu un pod de vase si un dig rutier de acesta. Insula Lefkada se dezvaluie vizitatorului treptat, pe masura ce pasii ii inainteaza spre plajele sale de o frumusete nedomesticita. Desi majoritatea statiunilor turistice sunt situate in zona estica a insulei, regiunea vestica este cea care daruieste turistilor plaje de vis si peisaje ce par a fi vederi trimise de zei.

Ne-am cazat in Agios Nikitas, un sat fermecator cu cateva taverne bune si cu zeci de studiouri sau vile unde iti poti stabili cartierul general pe perioada vacantei in Lefkada. Avantajul principal al cazarii in Agios Nikitas este apropierea de capitala insulei Levkas (12 km) si apropierea de plajele pitoresti din partea de vest a insulei. Pentru sejurul in Agios Nikitas am ales hotelul Nefeli. Hotelul este situat in centrul localitatii pe aleea principala care ajunge la mare. Distanta pana la mare este de aproximativ 100 m.

Una din cele mai pitoresti plaje este Milos situata la 2 km de Agios Nikitas. Pentru a ajunge la Milos sunt doua variante. Prima: o drumetie peste deal, pe langa taverna Poseidon, pe o carare relativ dificila. Imaginea plajei vazute de sus e fantastica. A doua varianta e cu vaporasul care pleaca de pe plaja din sat si face maximum doua minute pana la Milos.

O alta plaja situata la 4 km de Agios Nikitas este Kathisma. Este plaja cu cel mai facil acces. Se ajunge cu masina, se parchează chiar deasupra ei. Kathisma e cea mai amenajata plaja din Lefkada, are 3-4 taverne, are studiouri şi hoteluri, are chiar şi un club.

Un obiectiv de neratat pentru oricine ajunge in Lefkada este vestita plaja Porto Katsiki, in traducere Portul Caprei. Drumul pe uscat spre Porto Katsiki este bun, sinuos pe cateva portiuni, dar asfaltat si suficient de lat. Parcarea este situata deasupra plajei, pentru a ajunge la apa se coboara 80 de trepte. Culoarea apei, albastru turcoaz, este parca ireala!

Dupa vizita la plaja Porto Katsiki am plecat mai departe la Capul Dukato, cel mai sudic punct al insulei unde se afla un far. De aici se poate admira o superba priveliste a marii si a insulelor din apropiere: Kefallonia si Itaca.

O statiune foarte populara printre turisti este Vassiliki. Acesta este un sat pescaresc pitoresc situat la o distanta de 37 km de Lefkada Town. Fiind binecuvantat cu un port natural inconjurat de dealuri de inverzite, satul se incadreaza perfect in tabloul insulei Lefkada. De aici am fost la plaja Agiofili. Se ajunge din Vassiliki, dupa un drum de maximum 10 minute cu vaporasul. Plaja e foarte frumoasa, mica si incantatoare, apa este limpede şi foarte albastră.

Iata mai jos mai multe imagini realizate in concediul din Insula Lefkada in iulie 2014: