Limassol – al doilea oras ca marime din Cipru

harta_limassolDin Larnaca am plecat spre Limassol, situat la aproximativ 50 km vest fata de Larnaca.

Limassol (in greaca Λεμεσός, Lemesos, in turcă Leymosun) este al doilea oraș ca mărime din Cipru (după Nicosia), cu o populație de 239.000 de locuitori (conform recensământului din 2011). Orașul este un port situat în Golful Akrotiri, pe coasta sudică a insulei și este capitala districtului Limassol.

Limassol este un mare port la Marea Mediterană, utilizat în scopuri turistice și comerciale. Orașul este renumit pentru lunga lui tradiție culturală și pentru faptul că aici se află Universitatea de Tehnologie a Ciprului. Un spectru larg de activități și un mare număr de muzee și situri arheologice sunt disponibile vizitatorilor interesați.

Imediat dupa ce am ajuns am intrat intr-un magazin care comercializa, pe linga diverse suveniruri turistice, si bureti naturali. Am asistat si la o demonstratie cu prelucrarea buretilor naturali. Am vizitat partea centrala a orasului si am intrat in biserica Agia Napa, construită în sec. XVIII pe ruinele unei bazilici bizantine, refăcută în forma actuală în 1906. Pe linga cladirile bine ingrijite si proaspat renovate am mai vazut si cladiri mai mici care nu pareau sa fie bine intretinute. Am mers in portul turistic unde am admirat micile ambarcatiuni care asteptau probabil sezonul turistic.

Timpul a trecut repede si ne-am indreptat spre autocar, indreptindu-ne apoi spre Paphos.