Cabo da Roca – cel mai vestic punct al Europei continentale

Cabo da Roca este cel mai vestic punct al Portugaliei continentale si implicit al Europei continentale. Locul a fost mentionat inca din vremea Imperiului Roman si mai apoi in perioada Marilor Descoperiri a fost cunoscut sub numele de Stanca Lisabonei. Cabo da Roca este situat la aproximativ 50 de km de Lisabona si la 20 de km de Sintra.

Luis de Camoes, cel mai mare poet portughez, al carui talent a fost comparat cu cel al lui Dante, Shakespeare sau Homer a facut referire la Cabo da Roca, numindu-l locul unde pamantul se sfarseste si oceanul incepe. Cabo da Roca este parte a Parcului National Sintra-Cascais si este marcat printr-o placa situata pe un monument ce-a fost ridicat aici. La Cabo da Roca exista si un far inalt de 22 de metri, amplasat la aproximativ 165 de metri deasupra Oceanului Atlantic. Acesta a fost dat in folosinta in 1772, fiind primul far din Portugalia.

Din Lisabona se poate ajunge la Cabo da Roca pe doua rute. O varianta este cu trenul din gara Cais do Sodre pina la Cascais si de aici cu autobuzul 403 pina la Cabo da Roca. Alta varianta este cu trenul din gara Rossio pina la Sintra si de aici cu acelasi autobuz 403 pina la Cabo da Roca. Noi am ales a doua varianta, intrucit stateam in apropiere de gara Rossio. Trenurile dintre Rossio si Sintra sunt foarte dese, fiind trenuri regionale folosite de multe persoane. Am cumprat un card de trasnport de la un distribuior din gara la pretul de aprox 2-3 Euro (nu imi mai amintesc exact). Posesorii de Lisbon Card sau de diverse abonamente zilnice de transport pot călători gratuit. Cu acest card aveai acces pe peron prin niste porti de acces ca si la metrou. Cardul trebuia folosit si la iesirea din gara. Era interesant ca in tren nu erau controlori de bilete, practic nu puteai avea acces pe peron decit daca aveai card de acces. E ceva investitie dar mi s-a parut o idee interesanta.

Dupa aproximativ 45 de minute am ajuns in gara Sintra. Imediat la iesirea din gara, in partea stinga, se afla statia pt autobuzul 403, Autobuzele merg spre Cabo da Roca aproximatic la intervale de cite o ora, iar calatoria dureaza tot aproximativ 45 de minute. Biletul se cumpara de la sofer si costa aprox 4-5 euro (nu imi mai amintesc exact).

La Cabo da Roca autobuzul opreste linga punctul de informare turistica si de acolo se poate merge pe coasta spre monumentul care atesta ca aici este cel mai vestic punct al Europei continentale. Noi am prins in 26.02.2018 pe o vreme friguroasa cu o ploaie marunta si un vint neprietenos. Din aceasta cauza am stat doar putin linga monument si am admirat imensitatea oceanului.

Ne-am intors cu primul autobuz 403 spre Sintra unde am coborit cu o statie inainte de gara. Printre picaturile de ploaie ne-am plimbat putin prin centrul orasului si am mers apoi in pas alert spre gara de unde am luat trenul inapoi spre gara Rossio din Lisabona. Si in Sintra erau multe de vizitat, dar din cauza vremii nu a fost posibil. Poate data viitoare!

Mai jos puteti vedea imaginile realizate in excursia spre Cabo da Roca in 26.02.2018::