Cum se trimite inapoi un produs primit de la Amazon

Am scris in luna trecuta ca am comandat produse de pe Amazon. La a treia comanda (trimisa din Germania prin DHL si primita in Romania prin Urgent Cargus) am avut si un Internet Radio care mi s-a defectat imediat dupa instalare. Comanda am primit-o in 01.10.2019 si a fost facuta exact cu o saptamina inainte. De remarcat ca de data asta ca am avut tracking ID pe care am putut sa-l urmaresc pe site-urile DHL si in Germania si in Romania, iar de la Oradea pe site-ul Urgent Cargus. Cheltuielile postale pt toate produsele primite din aceasta comanda au fost de 10,91 Euro.

Radio-ul fiind defect nu aveam altceva de facut decit sa-l returnez. Am mai returnat si alte produse comandate online dar toate erau comandate de la vinzatori din Romania. In contul de client, la fiecare comnda exista un buton de returnare produse (Return or Replace items). Produsele primite dela Amazon se pot returna in maxim 30 de zile de la primirea comenzii. Daca se apasa acest buton apare apoi posibilitatea selectiei produsului care se returneaza. Trebuie sa se alega si motivul returului si trebuie scris in rezumat si in ce consta defectul. Trebuie aleasa si metoda de primire a banilor: in cont bancar, pe cardul cu care s-a facut plata, cu voucher in contul Amazon, etc. Eu am ales ca banii sa-mi fie trimisi pe cardul cu care am facut plata. Apoi apare un buton de unde se pot tipari AWB-ul care trebuie lipit pe colet precum si un cod de bare care de trebuie lipite pe colet. Aceste etichete se trimit si pe email. Suma estimata pt returnare era exact suma din factura primita de la vinzatorul aparatului, care avea 5,19 Euro c ataxe postale doar pt radio.

Am pregatit coletul pt a fi trimis cu Posta Romana si am utilizat aplicatia My AWB pt a tipari AWB-ul. Pe colet am lipit si AWB-ul si eticheta tiparite din contul Amazon dar si AWB-ul tiparit din aplicatia My AWB. Taxele postale pt trimiterea (in Germania) coletului cu greutatea de 2 kg si cu valoare declarata au fost de 64,96 lei. Aplicatia My AWB imi scotea si taxa postala. In Romania coletul se poate urmari cu aplicatia Track & Trace. De la plecarea din Romania coletul l-am putut urmari pe www.dhl.de. Coletul a ajuns la destinatar exact peste o saptamina (in 10.10.2019) de la data trimiterii din Arad. Din acel moment m-am uitat in fiecare zi sa vad daca a aparut vreo informatie noua in contul Amazon. De abia in 18.10.2019 a aparut informatia ca pachetul a ajuns la ei, ca e nevoie de 2-3 zile lucratoare pt prelucrare si apoi inca de 5-7 zile lucratoare pina la primirea banilor pe card. Totusi am vazut ca in 19.10.2019 returnarea aparea ca procesata, iat in 21.10.2019 aparea ca banii mi-au fost returnati deja pe card. Am verificat si exact asa era. A fost interesant ca suma returnata a fost mai mare decit cea estimata initial de ei. Practic mi-au returnat in plus fata de valoarea aparatului suma de 13,59 Euro, ceea ce corespundea exact cu taxa postala platita de mine la Posta Romana (probabil ca au vazut si ei suma pe AWB).

Deci iata ca se poate returna si un produs primit de la Amazon si char se primesc si banii inapoi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *